اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ماجرای نیمروز فرد زینه‌مان بازسازی می‌شود

 

 

وسترن کلاسیک «ماجرای نیمروز/صلات ظهر» دوباره بازسازی خواهد شد. این فیلم قصد دارد که تا به احیای نسخه اصلی بپردازد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت مستقل فیلم سازی رجنسی پیکچرز امتیاز تولید نسخه تازه فیلم را خریداری کرده است. 
این شرکت فیلم سازی نسخه جدید را با همکاری کارن کریمر دختر استنلی کریمر کارگردان کلاسیک سینما تهیه می کند. کریمر تهیه کننده نسخه اصلی ماجرای نیمروز بود، که در سال 1952 تولید شد. فرد زینه من کارگردان این نسخه را به عهده داشت.

 

تهیه کنندگان نسخه تازه از فیلم زینه من به عنوان یکی از شاهکارهای کلاسیک تمام تاریخ سینما یاد می کنند و تولید نسخه تازه را، افتخاری برای خود می دانند. به نوشته هالیوود ریپورتر، آن ها هم اکنون به دنبال فیلم نویسی توانا برای نگارش فیلم نامه نسخه جدید فیلم هستند. هنوز زمانی برای شروع کار فیلم برداری ماجرای نیمروز تازه تعیین نشده و نام کارگردان آن، تا دو ماه دیگر اعلام خواهد شد.

 

نسخه اصلی که چهار جایزه اسکار به دست آورد، گری کوپر ، گریس کلی و لی ون کلیف را در نقش های اصلی خود داشت و داستانش در مرز مکزیک اتفاق می افتاد. گری کوپر برای این فیلم، جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال را گرفت. در داستان فیلم، او یک مارشال ایالتی است. این مارشال متوجه می شود یکی از جنایت کاران محلی، برای انتقام گیری از او در حال ورود به منطقه است. با شنیدن خبر حضور مرد جنایتکار، اهالی شهر پشت مارشال را خالی می کنند و او باید به تنهایی، با کاراکتر منفی داستان مقابله کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما