اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یک قرن هنر اسلامی و ایرانی در موسسه هنر شیکاگو

 

یک قرن هنر اسلامی

 

نمایشگاهی از صد سال فعالیت‌های مرتبط با هنر اسلامی به همراه کتاب‌های قدیمی موجود در موسسه هنر شیکاگو، در محل این موسسه به نمایش گذاشته شده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی در این نمایشگاه که از ۱۹ ژوئیه سال جاری آغاز شده، با نشان دادن مدارکی از آرتور اوپهام پوپ به سرگذشت ورود هنر اسلامی و ایرانی به آمریکا و به خصوص شیکاگو می‌پردازد. پوپ ایران شناس معروف آمریکایی، یکی از نخستین افرادی بود که هنر ایران را به آمریکایی‌ها شناساند و همراه با فعالیت در موسسه شیکاگو، مسولیت خرید آثار شرقی را برای این موزه برعهده داشت.

 

در این نمایشگاه همچنین کتاب‌هایی از سفرنامه‌های قرن ۱۷ افرادی همچون شاردن فرانسوی و جیمز موریه انگلیسی به همراه طراحی‌های آنها از شهرهای مختلف ایران به نمایش درآمده است.

 


این نمایشگاه تا ۲۶ سپتامبر در کتابخانه موزه هنر شیکاگو برپاست.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما