اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش عکس‌های طبیعت بی‌جان پولت تاوورمینا در آمریکا

 

 

نمایشگاه «تسخیر زیبایی» بر تصاویر سرزنده و پیچیده‌ی پولت تاوورمینا تمرکز دارد؛ عکاس خلاق نیویورکی که برای برداشت‌های جدیدش از نقاشی‌های طبیعت بیجان اساتید قدیم ستایش می‌شود.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از سایت sniteartmuseum نمایشگاه با اولین بررسی انتقادی کار هنرمند در کتابی با عنوانی مشابه، همزمان است که توسط مورخان هنر سیلویا مالاگوزی، مارک آلیس دورانت و Anke Van Wagenberg-Ter Hoeven تالیف شده است. تاوورمینا اولین بار نقاشی‌های طبیعت بیجان اروپایی را در طول دهه‌ی ۱۹۸۰ مورد مطالعه قرار داد، یعنی زمانی که یکی از همقطارانش در سانتافه او را با آثار اساتید زن نقاشی قرن هفدهم، نظیر جیووانا گارزونی و ماریا سیبیلا مریان، آشنا نمود.

 

این دو هنرمند نقاشی‌هایی پر جزییات و با ترکیب‌های حساب شده از غذا و گل، برای تزیین خانه‌های طبقه‌ی تاجر پروتستان اروپایی در حال ظهور می‌کشیدند. عکس‌های پر احساس و پرجزییات تاوورمینا، او را به سمت انجام پروژه‌های تجاری نظیر تصویرسازی برای کتاب‌های آشپزی و در پی آن کار به عنوان طراح مواد غذایی و اثاثیه‌ی صحنه در فیلم‌های بلند هالیوودی کشاند. در جستجوی مقاصد هنری که با مهارت‌های فنی او همخوانی داشته باشد، تاوورمینا سفری طولانی مدت به سیسیل داشت تا ریشه‌های نیاکان و خویشاوندان در قید حیاتش را جستجو کند.

 

او به نیویورک بازگشت و در ساتبیز شروع به کار نمود. وی در آنجا از آثار هنری برای کاتالوگ حراج، تبلیغات و کارهای پژوهشی عکاسی می‌کرد. شغل تاوورمینا فرصتی فوق‌العاده برای او فراهم آورد تا به شکل دست اول، طبیعت‌بیجان‌های اروپایی را مشاهده و مطالعه کند و به زودی در کارگاه خودش، او به تجربه‌اندوزی در خلق عکس‌هایی با الهام از اساتید قدیم پرداخت. تاوورمینا جمع‌آوری و ترکیب‌بندی سوژه‌ها را دقیقا همانند اسلافش انجام می‌دهد و کارهای او دانشی عملی نسبت به ترکیب‌بندی، رنگ، فرم و نور، قابل مقایسه با کار آنها را نشان می‌دهد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما