اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اوباما نخستین موزه ملی سیاهان آمریکا را افتتاح کرد

 

 

باراک اوباما، نخستین رئیس‌ سیاه‌پوست کاخ‌سفید، تنها چند ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوی خود امروز نخستین موزه ملی سیاهان را در واشنگتن افتتاح کرد. طرح احداث این موزه در سال ۲۰۰۳ توسط جرج دبلیو بوش تصویب شد و احداث آن نیم میلیارد دلار هزینه برداشته است.


روز شنبه باراک اوباما به همراه همسرش میشل در حالی که جرج دبلیو. بوش و همسرش لورا هم در کنار آنها بودند این موزه را که در محوطه 'نشنال مال' پایتخت واقع شده افتتاح کردند. 
طراحی ساختمان این موزه را معمار سیاه‌پوست بریتانیایی دیوید ادجای انجام داده و هزینه احداث آن ۵۴۰ میلیون دلار اعلام شده است.

 

آقای اوباما که احتمالا افتتاح این موزه یکی از پیشامدهای خوش یمن ماه‌های آخر حضورش در کاخ‌سفید بود در مراسم افتتاحیه این موزه از همه سیاه‌پوستان برای بازدید از "میراث تاریخی خودشان" دعوت کرد و گفت: "حقیقتی که امروز افتتاح این موزه به ما گوشزد می‌کند این نیست که آمریکا به تکامل رسیده است، بلکه تضمین و تاییدی بر اندیشه زیربنایی تشکیل این کشور، این که این سرزمین مهد تغییر و تحول و انقلاب است، و این حقیقت که ما به عنوان مردم موجب بهتر شدن این سرزمین می‌شویم."

 

افتتاح موزه ملی سیاهان آمریکا که گفته شده ۳۶ هزار قطعه تاریخی در آن به نمایش گذاشته شده، همزمان شده است با تظاهرات گسترده در دو شهر جنوبی این کشور که در پی کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به ضرب گلوله ماموران پلیس روی داده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما