اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یک تابلوی کمتر دیده شده از جیمز انسور 7.84 میلیون دلار فروخته شد

 

 

یک اثر کنتر دیده شده از جیمز انسور نقاش مدرنیست بلژیکی 7.84 میلیون دلار فروخته شد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، حراجی ساتبی در پاریس به تازگی تابلویی کمتر دیده شده از جیمز انسور نقاش قرن بیستمی بلژیکی را با قیمت گزاف 7.84 میلیون دلار فروخته است. فروش این نقاشی با این قیمت رکورد فروش آثار قبلی نقاش را زده است. به واقع اکنون این اثر گران‌ترین نقاشی فروخته شده‌ی جیمز انسور در حراجی ‌های معتبر جهان است.

 

طبق گزارش آرت نت، 15 مجموعه دار سرشناس در جریان حراجی برای تصاحب این تابلو با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت یکی از آن‌ها که خواسته نامش فاش نشود، آن را با قیمت 7.84 میلیون دلار خرید. قیمتی که حراجی ساتبی برای شروع رقابت اعلام کرده بود 1.5 میلیون دلار بود. قیمتی که در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان به 7.84 میلیون دلار رسید.

 

قبل از این اثر گران‌ترین تابلوی کشیده شده توسط جیمز انسور Les poissardes mélancoliques بود که در سال 2015 و در حراجی ساتبی نیویورک با قیمت 6.97 میلیون دلار فروخته شد. نام اثر رکورد شکن انسور Squelette arrêtant masques است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما